8 de set. 2011

Pastís de galetes

De vegades em trenco les banyes en plats molt laboriosos i m'oblido que les coses senzilles acostumen a ser boníssimes! 
A finals d'agost vaig donar uns dies de vacances al forn per no morir-me de calor... I ja que tocava celebrar l'aniversari d'un amic acabat d'arribar de Bretagne, em vaig decidir per un pastís de galetes una mica mudat.
No sé què ho fa, però aquesta recepta sempre té l' èxit assegurat...


Ingredients:
Pel pastís
  • galetes Maria quadrades
  • 3 cullerades de sucre
  • 1 sobre Nescafé
  • 1/4 de kg de mantega
  • 1 barra de xocolata
  • una mica de llet
Per la cobertura
  • 100 g de nata per muntar
  • 100 g de xocolata negra
  • 50 g de mantega
Procediment

Pel pastís
  • Fondre la xocolata (pot ser amb llet o sense) al microones
  • Barrejar-la amb la mantega, el sucre i el nescafé i passar-ho per minipimer . Ha de quedar una textura similar a la Nocilla. Si queda massa líquida deixar refredar una estona a la nevera.
  • En un plat fons posar una mica de llet
  • Banyar les galetes dins la llet. És millor fer-ho una a una i només un moment perquè no quedin massa xopes.
  • Fer una capa de galetes i escampar una mica de pasta. I anar fent tants pisos com vulguem.
Per la cobertura
  • Dins un bol torcejar la xocolata i la mantega
  • Fer bullir la nata i tirar damunt la xocolata
  • Deixar reposar dos minuts i passada aquesta estona amb l'ajuda d'una espàtula remenar fins que quedi homogeni.
  • Col·locar el pastís sobre una reixeta i abocar la xocolata per sobre. La xocolata anirà caient per si sola i quedarà una cobertura de cine.

Nota: Per qui no es vulgui complicar la vida, enlloc de cobertura es pot acabar amb la mateixa pasta de dins les capes i folrar-lo d'ametlles  picades.


Perdoneu que no posi mai d'on trec les receptes, sóc incapaç de recordar-ho... Però si que puc dir que aquesta me la va donar una apassionada de la xocolata, la meva cosina Lau ;)