18 de juny 2012

Cons de nata

Sempre que tinc convidats a casa o vaig a cals amics a sopar, m'agrada dur algún dolç. He de confessar que de vegades els planyo perquè són els conillets d’índies, però en algunes ocasions demanen el pastís a la carta i poden ser els més crítics dels gurmets. Jo, em passo tot el sopar esperant l'hora de les postres i quan les treuen a la taula m'agrada veure la cara dels més llaminers. Però el moment més emocionant és quan els altres començals proven la primera mossegada i me'n donen el vistiplau. Tot l'esforç d'escollir la recepta, elaborar-la curosament i presentar-la ha valgut la pena :)

Tot i que alguns dies tinc poca estona, sempre intento espavilar-me per fer les postres. Aquesta és una de les receptes que en 20 minuts tinc enllestida; és ràpida, fàcil i barata. Es pot demanar més?



Ingredients: 
  • 2 làmines de pasta de full
  • 400 ml de nata per muntar
  • 150 g de sucre
  • 1 ou
  • Sucre llustre
  • Xocolata negra
Procediment
  • Amb un ganivet, tallar a tires de 2 centímetres la pasta de full
  • Embolicar cada tira en un motlle en forma de con
  • Pintar amb ou batut cada con i enfornar-ho durant 10 minuts a 180º. Escalfar el forn prèviament.
  • Muntar la nata amb l'ajuda d'un batedor elèctric. Afegir-hi el sucre i reservar a la nevera
  • Dins un bol, desfer la xocolata al microones i pintar les puntes d'uns quants cons i deixar que endureixi.
  • Farcir els cons de nata amb l'ajuda d'una manega pastissera
  • Empolsinar la resta amb sucre llustre i servir

Nota: aquest cop vaig omplir tots els cons de nata, però també es pot fer de trufa, crema... i fins i tot amb un farcit salat.
En cas de no tindre motlles en forma de con, es poden fer amb l'ajuda de paper d'alumini.